Információk a központi írásbeli vizsgákról
2021.
január 23. szombat 10 óra
A
vizsgázók 9 óra 30 perctől léphetnek be az épületbe az alábbi rend szerint:
A bejárat
|
Főbejárat
Bocskai tér
|
8. osztályosok
Andorkó- Kocsis
|
B bejárat
|
Dorogi utcai kiskapu,
bejárat a kazánháznál
|
8. osztályosok
Konyári-
Ősz-Varga
|
C bejárat
|
Dorogi utcai
kiskapu, bejárat a Diószegi teremnél
|
8. osztályosok
Papp-Sztanyó
SNI/BTM
|
D bejárat
|
Iskola utcai
kiskapu, bejárat a portával szemben
|
8. osztályosok
Szücs- Zsupos
|
E bejárat
|
Iskola utcai kiskapu,
bejárat a 018. teremmel szemben
|
4. osztályosok
|
Az
Oktatási Hivatal által kiadott biztonsági intézkedések alapján a következőkre
hívjuk fel a figyelmet. Az intézménybe csak a vizsgázók léphetnek be, a kísérők
nem. Kérjük, hogy a belépéskor csak az évfolyamuk és a vezetéknevük betűrendje
szerint kijelölt bejáratokat használják.. belépéskor az iskolákra vonatkozó
általános szabály szerint kötelező a hőmérséklet-mérés, a kézfertőtlenítés és a
védőmaszk szabályos használata a közösségi terekben. A vizsgázók számára
biztosítjuk a kézfertőtlenítőt, ennek rendszeres használata ajánlott. A
védőmaszk viselése az írásbeli vizsga alatt a felügyelő tanárok számára kötelező,
a vizsgázók számára ajánlott, de nem kötelező. A maszkot csak az írásbeli
vizsga alatt vehetik le, az asztal mellett ülve. Szünetben lehetőleg a teremben
és az azt megelőző folyosó szakaszon maradjanak, de a védőmaszkot viselni kell.
Az
írásbeli vizsgára személyazonosításra alkalmas igazolványt (diákigazolványt vagy személyi igazolványt) hozzanak
magukkal a tanulók. A vizsga 2 x 45 percet vesz igénybe. A két feladatlap
kitöltése között 15 perc szünet van, először a magyar nyelvi, majd a
matematikai feladatlapot oldják meg a tanulók. A szünetben a vizsgázók a
vizsgatermet elhagyhatják, az épületet viszont nem. A vizsga szünetében
lehetőség van a magukkal hozott enni- és innivaló elfogyasztásra.
A
magyar nyelvi feladatlapok kitöltéséhez segédeszköz nem használható. A
matematika feladatlapok kitöltéséhez rajzeszközökön (vonalzó, körző, szögmérő)
kívül más segédeszköz (pl. zsebszámológép) nem használható. A dolgozat
megírásakor a rajzokat ceruzával, minden egyéb írásbeli munkát kék vagy fekete
színű tintával kell elkészíteni.
A
vizsgázók a vizsgadolgozat leadása után nem csoportosulhatnak, a legrövidebb
úton és idő alatt hagyják el a vizsga helyszínét, épületét.
Az
emberi erőforrások minisztere 16/2020. (XII.04.) EMMI határozata alapján az
intézmény szkennelt formában a jelentkezési lapon megadott email címre kiküldi
az értékelő lapot 2021. január 27-én.
A
kijavított dolgozatok megtekintését és az értékelő lapok személyes átvételét a
következő rend szerint biztosítjuk:
2021. január 27. szerda
|
8. osztályosok
|
Andorkó-Kocsis
|
2021. január 28. csütörtök
|
8. osztályosok
|
Konyári- Sztanyó
|
2021. január 29. péntek
|
8. osztályosok
4. osztályosok
|
Szücs- Zsupos
|
A
megtekintéskor a vizsgázó és/vagy szülője a feladatlapokról kézzel vagy elektronikus úton másolatot készíthet. Lehetőséget biztosítunk a
dolgozatok önköltséges fénymásolására. Kizárólag a hivatalos
javítási-értékelési útmutatótól eltérő értékelés esetén az értékelésre írásban
észrevétel tehető, melyet a megtekintést követő első munkanap végéig - 16
óráig- adhat le a gimnáziumban. Az írásbeli észrevételt formanyomtatványon kell
megtenni, amely a 115. irodában kérhető vagy letölthető a gimnázium honlapjáról
www.bighb.hu.
Az észrevétel személyesen leadható a gimnáziumban vagy beküldhető a bacsinepi@bighb.hu
címre.
Pótló
írásbeli vizsga időpontja: 2021. január 28., csütörtökön 14 óra.
Pótló
írásbeli vizsgát csak azok a tanulók írhatnak, akik az előző írásbelin alapos
indok miatt nem tudtak részt venni. Vizsgaismétlésre nincs mód, minden tanuló
csak egyszer tehet azonos típusú központi írásbeli vizsgát. A pótló időpontban
megírt dolgozatok megtekintésének és az értékelő lap személyes átvételének
ideje: 2021. február 3. szerda. Észrevételt másnap 16 óráig lehet tenni a fent
leírt módon.
A
második pótnap időpontja: 2021. február 5. péntek 14 óra. Ezen a pótnapon
kérelem alapján kizárólag azok a vizsgázók vehetnek részt, akik igazoltan
COVID-19 fertőzésben szenvedtek, vagy igazoltan házi karanténba kerültek,
továbbá egyéb rendkívüli, önhibájukon kívül eső elháríthatatlan ok folytán sem
a tanév rendje szerinti központi vizsgán, sem annak pótnapán nem tudtak
megjelenni. A kérelmet 2021. január 29. napján 16 óráig kell benyújtani az
intézménybe a bacsinepi@bighb.hu
email címre. A második pótnapon megírt dolgozatok megtekintésének és az
értékelő lap személyes átvételének ideje: 2021. február 9. kedd. Észrevételt
másnap 16 óráig lehet tenni a fent leírt módon.
Kérdés
esetén keressenek bennünket telefonon: 30/677-4297, 52/229-368, emailben: bacsinepi@bighb.hu
Sikeres
felkészülést kívánunk!