ROBOTOLIMPIA 2024

2024. május 25.

Hajdúböszörmény

RobotOlimpis 2024

Minden csapat egy robottal indulhat.
Minden diák csak egy csapatnak lehet a tagja.
Egy csapat több néven nem indulhat.
Robotot csak versenyző indíthat.
Robot külső eszközről (laptop, tablet, telefon, stb.) nem indítható.
A futamok alatt a robot nem használhat vezeték nélküli kommunikációt.



A robotépítés szabályai

Minden robotot úgy kell megépíteni, hogy 100 százalékban szétbontható legyen, és eredeti LEGO alkatrészekből kell épülnie. (Ragasztást, szétvágást, olvasztást vagy bármi-lyen más módosítást az alapszabályok nem engednek meg). Ez a szabály az érzékelőkre és motorokra szintén vonatkozik.

Az alaprobotnak el kell férnie egy 1 lábnyi oldalú négyzetben (1 láb =30,48 cm).

A robot a versenyszámok között nem átépíthető. Nem számít átépítésnek a robotra előre ráépített szenzorok, motorok esetében, ha a kábeleket az egyik szenzorból (motorból) a másik szenzorba (motorba) átcsatlakoztatjuk.

A Darts versenyszám előtt felszerelhető a szükséges kiegészítő kar, illetve a do-bások után az eltávolítható a robotról.

A robot magassága tetszőleges lehet.

A robot alapjának egy LEGO téglának (NXT vagy EV3 vagy Spike) kell lennie.

A szumóban résztvevő alaprobot súlya nem lehet több kettő fontnál. (2 font = 0,909 kg), ezt a szumó versenyszám előtt minden alkalommal ellenőrzésre fog kerülni, illetve szúrópróbaszerűén bármikor kérheti a versenybíró a robot mérlegelését.

A robotnak elegendő állóképességgel kell rendelkeznie ahhoz, hogy potenciálisan 12-36 percet versenyezzen újra töltés nélkül.

A robotnak teljesen autonómnak kell lennie, azaz a robot működését a program elindítását követően emberi beavatkozás nem befolyásolhatja, feladatát teljes mértékben ön-állóan kell elvégeznie. A versenyszámok alkalmával, a csapat kérésére a versenybíró vagy a megbízott segítő nyúlhat hozzá a robothoz. A versenyző csapat csak akkor érhet robotjához a verseny aktív ideje alatt, mikor arra engedélyt kap a versenybírótól.

Használható tetszőleges számú NXT, EV3 illetve spike motor és érzékelő: fény vagy szín szenzor; távolságérzékelő (ultrasonic vagy infrared szenzor), touch szenzor, gyro szenzor. Minden forduló egy időben fog kezdődni, így nem fordulhat elő, hogy egy csapatnak két versenyszámban kell egy időben szerepelnie. A fordulókat hangjelzések fogják jelezni.

A csapatok a verseny elején sorszámot húznak. A verseny során végig ezzel a sor-számmal fogjuk azonosítani a csapatokat és a robotokat, ezért a sorszámot jól láthatóan kell viselni a csapattagoknak és a robotnak. A versenyszámokban a robotot kizárólag a csapattagok valamelyike indíthatja.

A különböző versenyszámokban előre kerül beosztásra a csapatok sorrendje. Ezt a csapatok a verseny elején megkapják, így nyomon tudják követni a verseny alakulását. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a verseny minél gördülékenyebben folyjék. Kérjük a csapatokat, hogy a versenybeosztást alaposan tanulmányozzák, az egyes versenyszámoknál időben, azonosítható módon jelenjenek meg!


A rendezvényen nincs videóbíró, minden esetben a versenybíró dönt a verseny-szabályzat alapján.

© All rights reserved. | Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium | Hajdúböszörmény a Hajdúk Fővárosa | "Minden jó könyv egy-egy tanítója a nemzetnek" (Gárdonyi) Alapítvány | Hajdúböszörményi Tankerületi Központ