A robotok a kialakított küzdőtéren a robotszumó szabályai szerint küzdenek meg. A verseny célja a versenytárs kiszorítása a küzdőtérről vagy mozgásképtelen helyzetbe hozni a küzdőtárs robotját adott időkorláton belül.
A verseny több csoportkörből áll. A csoportkörökből az első két helyezett jut tovább. A csoportkörökben lebonyolított mérkőzésekre a következő szabályok vonatkoznak.
A feladat a műlesiklásnak megfelelően a pályán elhelyezett kapuk kerülgetése.
A labirintusban elhelyezésre kerül a földre egy 30 cm átmérőjű piros kör, ezt a jelet kell a robotnak megtalálni.
A robotnak labdákat kell a pályán elhelyezett célterületre dobnia. Az a robot győz, amelyik kevesebb dobásból pontosan 141 pontot tud szerezni. Maximum 8 db labda áll a robotok rendelkezésre a cél eléréséhez. Holtverseny esetén a csapatok addig dartsoznak, míg egyértelműen el nem dönthető a sorrend.
Ez a feladat vonalkövetést, libikókán átkelést és akadályok kikerülését jelenti.
Minden csapat egy robottal indulhat.
Minden diák csak egy csapatnak lehet a tagja.
Egy csapat több néven nem indulhat.
Robotot csak versenyző indíthat.
Robot külső eszközről (laptop, tablet, telefon, stb.) nem indítható.
A futamok alatt a robot nem használhat vezeték nélküli kommunikációt.
© All rights reserved. | Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium | Hajdúböszörmény a Hajdúk Fővárosa | "Minden jó könyv egy-egy tanítója a nemzetnek" (Gárdonyi) Alapítvány | Hajdúböszörményi Tankerületi Központ