A Sulinyugi által kidolgozott Kamaszfeszkó foglalkozást tartottam a 9. c. osztályban, ahol a teljesítendőkről, a stresszről, a diákok által ismert feszültséglevezetési módokról beszélgettünk. Elmesélték, hogy van bennük feszültség, terheltség a tanév vége felé, főleg 1-2 tantárgyi követelmény, vagy a vágyaik és a realitás miatt. Rövidebb bevezető után kisebb csoportokban dolgoztak 3 témán. A stressz tüneteit érzik magukon, látják társaikon és így igazán sokféle formáját gyűjtötték össze, majd mondták el a többieknek. A feszültség levezetésének módjait ismertető csapatok hasznos, változatos, de az egészségre káros módszereket is említettek, így ezek jó és rossz oldalait jobban végig gondolhattuk. Arra a kérdésre, hogy milyen előnyei vannak a nyugalomnak, ha kontrollálni tudják a saját feszültségeiket és mennyivel hatékonyabbak tudnak lenni, szintén ügyesen feleltek. Bízom abban, hogy jól érezték magukat és hasznosítják az egymásnak átadott jó gyakorlatokat, kipróbálják a számukra szimpatikusabb, a mentális jóllétüket támogató ötleteket.
Spitzmüllerné László Gabriella
iskolapszichológus